Inmiddels worden 11 van de 18 werkstations bevoorraad met de twee goederentreinen. “Op de overige stations wordt op een andere manier gewerkt en biedt bevoorraden met de treintjes geen voordeel”, legt projectleider Klaas Anne Huisman uit.
Volgens de manager ontbrak het Zehnder Group aan een eenduidig logistiek proces en was er nauwelijks overzicht. Bovendien was er veel onnodig transport. Het bedrijf is daarom gaan rondkijken voor zogeheten milkruns. Daarbij is de keuze gevallen op twee STILL CX-T elektrische treinen en acht B-frame aanhangers.
De B-frame aanhangers maken het mogelijk om de dolly’s van twee kanten op en van de aanhanger te rijden. Zo kan het bedrijf efficiëntere routes rijden.
Huisman: “Allereerst hebben we een data-analyse gemaakt voor de vraag naar replenishment. Daaruit bleek dat het aantal het transportbewegingen drastisch kon worden teruggedrongen als we zouden overstappen op een pull-systeem. Een eerste test met zo’n pull- concept onderstreepte die uitkomst.”
Waar het aantal transportbewegingen drastisch is afgenomen, is de veiligheid op de werkvloer toegenomen doordat er minder trucks rijden. “Ook is er meer rust en overzicht. En er wordt nu gestructureerd gewerkt. Die eenduidigheid maakt het mogelijk dat iedereen werkstations kan aanvullen.”
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…