Een bekend probleem, die in de huidige tijden nog wat zwaarder meetelt: een klant die zijn factuur niet betaalt. Wat te doen?
Euler Hermes schreef enkele tips hoe je als ondernemer om kunt gaan wanneer klanten niet betalen. Te beginnen bij de offerte: hierin kun je duidelijk afbakenen wat er wel en niet onder de opdracht valt en is er ruimte voor het opnemen van leverings- en betalingsvoorwaarden. Actualiseer deze gegevens jaarlijks.
Dan de factuur. Wees concreet in zowel de omschrijving als de betalingstermijn. Eurler Hermes tipt het noemen van een vervaldatum in plaats van een betalingstermijn. Ook handig is het vragen van een leesbevestiging wanneer een factuur per e-mail wordt verstuurd.
Wanneer de factuur vervolgens niet op tijd wordt betaald is het zaak er meteen bovenop te zitten. Stuur een herinnering met een nieuwe vervaldatum. Wordt er niet voor deze datum betaald? Stuur dan een aanmaning. Wanneer ook aanmaningen niet helpen is het tijd om de factuur over te dragen aan een professionele partij.
Dit waren slechts enkele tips, lees alle tips van Eurles Hermes hier. Hier zijn ook voorbeelden te vinden van een factuur, aanmaning en ‘in gebreke stelling’.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…