Valk Welding heeft vijf lasrobots geleverd aan het bedrijf dat instaat voor de bouw van de Fehmarnbelttunnel, een kolossaal infrastructureel project dat Duitsland en Denemarken met elkaar verbindt.
‘Wij zijn erg trots om onderdeel te zijn van dit project’, laat Peter Pittiomvills, commercieel directeur van Valk Welding weten op social media over de inzet van vijf lasrobots bij de aanleg van Fehmarnbelttunnel. De robots worden onder andere ingezet bij het lassen van de gewapende betonconstructies.
Aan Deense zijde is vorig jaar gestart met de bouw van de fabriek voor de 200 meter lange prefab betonnen tunnelelementen.
De Fehmarnbelt-tunnel moet volgens planning in 2029 opgeleverd worden. De 18 km lange gecombineerde weg- en spoortunnel tussen Duitsland en Denemarken wordt 9 meter hoog en 43 meter breed moet de transit tijd tussen beide landen verbeteren. Het verkeer verkeer moet nu gebruikmaken van de veerdienst Puttgarden-Rødby of een alternatieve route nemen via Flensburg en Kolding, over de Duitse A7 en de Deense E45 en E20.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…