Door Bosch Rexroth:
De nieuwe elektrohydraulische aandrijving wordt toegepast bij de cilinders waarmee de sluisdeuren worden bediend. Het gaat om een compleet gesloten systeem: de olie beweegt zich alleen tussen de kamers van elke afzonderlijke cilinder. Hierdoor wordt de toepassing van een groot hydraulisch reservoir overbodig. Dankzij dit compacte concept is een ruimte-verslindende kelder met aggregaat niet nodig. Bovendien is de nieuwe techniek veertig procent efficiënter ten opzichte van traditionele systemen, en draagt de aandrijving zodoende bij aan het minimale energieverbruik van de sluis.
De hybride techniek is een belangrijke stap in de ontwikkeling naar een nieuwe generatie bewegingswerken – denk bijvoorbeeld aan bruggen, sluizen, stuwen, en stormvloedkeringen. Tijdens de lezing zal toelicht worden hoe de nieuwe aandrijftechniek daaraan bijdraagt en functioneert. De efficiëntie en opzet van de aandrijving zijn een enorme sprong vooruit. Dit zegt echter meer over de civiele markt, dan over de techniek.
Bekijk het complete programma van Event Efficiënt Aandrijven
In onderstaande video stelt het bedrijf zich voor:
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…