Op de website van Tesla is te vinden waarom het exoskelet onverwoestbaar is: het is gemaakt van Ultra-Hard 30X Cold-Rolled stainless-steel. Dit zou ervoor moeten zorgen dat er geen deuken of roest in het exoskelet van de auto ontstaan.
Er zit echter ook een nadeel aan het materiaal: het is moeilijk te vormen. Waar normaal een hydraulische stansmachine van staal of aluminium deuren, motorkappen of zijpanelen stampt, zou deze bij het werken met het ultraharde staal meteen breken. Dat is in ieder geval wat Elon Musk zelf aangeeft op Twitter. Zo is ook het futuristische uiterlijk ontstaan, de platen staal konden enkel als vlakke delen worden gebruikt, ronde vormen zijn uitgesloten.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…