Het bijzondere aan dit project is dat de industriële opdrachtgever hoofdzakelijk omwille van prijstechnische redenen voor een compleet houten constructie heeft gekozen in plaats van een traditionele staaloplossing. Zowel dak als kolommen zijn uitgevoerd met de constructieve houtoplossingen van producent Metsä Wood. Cruciaal waren de houten Kerto-Ripa dakelementen met vrije overspanningen van 15 meter.
In eerste instantie is dit project uitgewerkt in een traditionele staalconstructie met een spantafstand van 7,5 meter. Door toepassing van Kerto-Ripa industriedaken, houten dooselementen af fabriek voorzien van de dakafwerking, kon de afstand tussen de stalen spanten vergroot worden naar 15 meter. Dit leverde een forse financiële besparing op. Vervolgens werd ook nog eens overgestapt op een gelamineerde houten draagconstructie. Dit alles tesamen leverde eveneens een snellere bouwtijd op want op de totaal geplande bouwtijd van 10 weken werden uiteindelijk 10 werkdagen bespaart.
De uitbreiding vond plaats tussen juni en Augustus 2013. DB Schenker is onderdeel van de Deutsche Bahn Group, dat actief is in 130 landen en telt 293.000 mensen.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…