Aan de hand van vier thema’s gaan de zes ondernemers deze middag op zoek naar de ‘best practices’. Van adviesorganisatie PKM zijn directeur Aad Braal, adjunct-directeur Frank Oosterbroek en organisatie-adviseur Peter Zijderveld aanwezig. De vier thema’s die onder leiding van Vraag en Aanbod hoofdredacteur Rolf Elling aan de orde komen zijn: commercieel, personeel, operationeel en financieel. Oosterbroek leidt het eerste thema commercieel in met de conclusie dat de klanten tegenwoordig niet meer ‘vanzelf’ komen. ‘Je moet ze zoeken en daarna verleiden met oplossingen en niet met producten’, aldus Oosterbroek.
Daar is Rob Jepkes (directeur Blomix) het mee eens. ‘Wij hebben altijd geprobeerd onszelf te verkopen met ideeën en dat blijven we doen. Onze concurrenten houden zich voornamelijk bezig met massaproductie, wij houden ons bezig met een nichemarkt binnen de matrijzenbouw en onderscheiden ons daarmee.’ Hans Kuijpers van Kuijpers Metaal heeft de laatste jaren zoals hij het zelf omschrijft ‘meer moeten doen voor minder’.
(Filmpje: Theo van Os/Van Os Marketing)
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…