De brug is gebouwd van Accoya-hout, piekt 21 meter boven de snelweg en is 32 meter lang, 8,5 meter breed en 16 meter hoog. Omdat voor dit belangrijk wegenbouwproject het gebruik van duurzame materialen een belangrijke vereiste was, werd gekozen voor dit hout van Accsys Technologies PLC.
In 2008 werd de eerste brug ingehuldigd die tegelijkertijd de eerste houten brug ter wereld was die de zwaarste verkeersklasse van 60 ton aankan.
Ondanks twijfels over de vormstabiliteit en levensduur van hout, besloten de projectarchitecten dat hout de optimale keus was voor deze bruggen, omdat hout het enige hernieuwbare bouwmateriaal is en bovendien over grote esthetische kwaliteiten beschikt.
Zorgen over de duurzaamheid van het hout werden weggenomen door zware tests en een nieuw rapport van Scion, voorheen het New Zealand Forest Research Institute, waarin wordt bevestigd dat Accoya betere prestaties levert dan de van nature duurzame houtsoorten ceder, cipres, merbau en teak.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…