Het ontwerp en de engineering zijn van hand van de engineers van Parosha Innovators en de productie is uitgevoerd door het team van Zwette Machinebouw uit Leeuwarden. De deuren worden geleverd inclusief coaming, een gedeelte skin, scharnieren en volledige hydraulische installatie en zijn bestemd voor een pipe laying vessel wat gebouwd wordt door IHC Merwede.
Op de werf van IHC Merwede worden de deuren geplaatst in de huid van het betreffende schip. Zowel aan bakboord als aan stuurboord wordt één deur geplaatst en sluiten de ROV-hangar af. Voor een gegarandeerde waterdichte afsluiting wordt gebruik gemaakt van een opblaasbare afdichting (floatable seal).
In het ontwerp zijn voorzieningen meegenomen voor de controle van de open- en dichtstand en een bewaking van de opblaasbare afdichting. ROV staat voor Remote Operated Vehicle, in dit geval een op afstand bestuurbare onderzeeër. De betreffende deuren hebben, inclusief de coaming en skin, een afmeting van 8×11 meter en wegen 27.000 kilo per stuk.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…