Na een paar maanden ermee gewerkt te hebben, zegt directeur John Wichhart van Commerce: ‘Soms denk ik weleens: die trucks zijn zo mooi, waarom heb ik niet gelijk voor bijna hetzelfde geld de tientonner genomen?’
Commerce importeert gebruikte legertrucks en knapt die op voor de verkoop aan aannemersbedrijven in de hele wereld en aan hulporganisaties in vooral derdewereldlanden. Ook levert het bedrijf onderdelen voor de geleverde trucks, die per zeecontainer verscheept worden.
Commerce werkt altijd met zware materialen. Variërend van grote velgen met zware wielen tot versnellingsbakken, motoren en complete cabinebehuizingen tot steekassen, differentieelassen en stuurinrichtingen. ‘Ook kiepmechanismen voor laadbakken en autokranen’, vertelt mede-directeur en Ben Wichhart aan.
Na enig rondkijken kwam het bedrijf uit bij een UN van Ausma. Wichart: ‘Tegen een prijs waar je elders nog niet eens een halve truck voor krijgt, maar wel voorzien van een uitstekende kwaliteitsmotor, een sideshift en verstelbare vorken van nota bene Nederlandse makelij.’
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…