Om de sluis wordt een extra borging gebouwd. ‘Er hangt toch een sluisdeur van 90 ton aan een kraan. Om het zekere voor het onzekere te nemen, bouwen we een extra borging in’, aldus woordvoerder Thijs Scheres van Rijkswaterstaat.
Volgens plan is de tijdelijke hefconstructie eind vorige week uitvoerig getest om dus afgelopen maandag weer operationeel te worden. 42 schepen liggen nu al ruim drie weken vast in het Twentekanaal nadat op 3 januari een sluisdeur naar beneden was gevallen. De schade voor bedrijven die afhankelijk zijn van het Twentekanaal loopt in de miljoenen euro’s. Over zeven weken moet de reparatie aan de defecte sluis zijn afgerond.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…