Een verbod voor alleen zwaardere vrachtauto’s is volgens de Raad van State moeilijk, zo niet onmogelijk te handhaven. Te zware belasting zou een ontoelaatbaar risico vormen voor de verkeersveiligheid.
De Hollandse Brug, de brugverbinding in de Rijksweg A6 tussen Flevoland en Noord-Holland, is in 2007 en 2008 bijna twaalf maanden gesloten geweest voor vrachtverkeer. De brancheorganisaties EVO en TLN hebben vanaf het begin van de sluiting aandacht gevraagd voor de gevolgen van de sluiting voor de transportsector.
Schadevergoeding
Mede dankzij de acties van EVO en TLN is de Schadecommissie Hollandse Brug ingesteld. In maart 2008 kende deze commissie een eerste schadevergoeding toe van 125.000 euro aan het Almeerse transportbedrijf Van Galen bv. Het betrof slechts een voorschot op de definitieve schade.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…