Dat blijkt uit gegevens van Patentscope. Normaal gesproken bestaat de body van een auto uit talrijke grote en kleine metalen onderdelen die gevouwen of gesneden worden en vervolgens gelijmd of gelast worden. Met de vinding kunnen meerdere stappen uit het traditionele assemblageproces worden geëlimineerd, wat een tijds- en kostenbesparing oplevert. Hierdoor zouden er ook minder robots en personeelsleden nodig zijn.
De aanvraag van een patent betekent lang niet altijd dat de uitvinding in de daadwerkelijke productie gebruikt gaat worden. Het is dus nog afwachten of er ooit Tesla’s van de band rollen waarbij gebruik is gemaakt van deze ‘machine’.
Meer informatie en foto’s zijn hier te vinden.
De machine in zijn werk. (Foto: Patentscope)
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…