Na de korte toelichting van de voorzitter van het Metaalunie district Midden, Joris Hamminga, werd een presentatie verzorgd door Frans Reitsma en Rik de Fluiter van ClickQ, een bedrijf dat zich bezig houdt met online media and branding.
‘Kijkend naar de sociale media spreek je al snel over grote getallen. Zo zijn er inmiddels 200.000 tweets per dag bij Twitter, worden er dagelijks naar 300 miljoen filmpjes via Youtube gekeken en Internetgebruikers verzonden in 2010 samen 107 biljoen e-mails’, zo gaf Reitsma aan.
Het internet biedt eveneens legio mogelijkheden om te communiceren met je klanten. Het is ook efficiënter omdat er handel kan worden bedreven zonder tussenkomst van de tussenhandelaren. Dit zien we bijvoorbeeld in de reiswereld en cd-branche. De meeste reizen worden geboekt via het internet en ook de cd-winkels verliezen fors terrein.
Voor ondernemingen is het ook zaak om je te laten zien op het internet. Maar kijk goed wat en welke media je inzet. Probeer een inschatting te maken wat het kan betekenen voor de onderneming, durf te experimenteren en kijk achteraf hoe de zaken lopen. Evalueren dus en maak keuzes ten aanzien van relevantie’, benadrukte Reitsma.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…