Het Solar Impulse project streeft ernaar om een vliegtuig op unieke wijze, door zonne-energie aangedreven, autonoom te laten opstijgen en om de wereld te laten vliegen. SKF heeft zich als Specialised Partner bij het project aangesloten om zo met zijn technische kennis op het gebied van lagertechnologie, analytische modellering en virtueel testen een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van dit unieke vliegtuig.
De bouw van het vliegtuig vereist geavanceerde technologieën en onderzoek op het gebied van composietconstructies, lichte materialen en energieopslag. In de eerste fase van het project zal SKF speciaal hiervoor gemaakte hybride groefkogellagers leveren voor de hoofdaandrijving van de propeller van het vliegtuig. Het prototype is ontworpen om de mogelijkheid van het maken van nachtvluchten aan te tonen en zal in de zomer van 2010 een poging doen voor de eerste complete dag-nacht-dag-cyclus. Als deze mijlpaal is behaald, zal in 2013 een tweede vliegtuig worden gebouwd met als doel in vijf etappes van ieder vijf dagen en nachten de wereld rond te vliegen.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…