‘Voor succes op de Duitse markt is niet alleen goede taalkennis nodig, maar ook begrip van culturele achtergronden en zakelijke gewoontes’, legt docente Ursula Brinkmann uit. Het seminar brengt de deelnemers bij hoe ze zich het beste kunnen voorbereiden op het eerste persoonlijke contact met de Duitse zakenpartners en wat er in Duitsland van hen wordt verwacht. Daarnaast staan ‘typisch’ Duitse en ‘typisch’ Nederlandse gedragsvormen centraal, die het zakelijk succes beïnvloeden.
Aansluitend aan het seminar vindt een borrel plaats, waarbij het geleerde meteen in een gezellige sfeer met Duitse zakenlieden in de praktijk kan worden gebracht. Het seminar richt zich op ondernemers en managers, die zich op zakelijk gebied met Nederland bezighouden en hun contacten met en kennis over hun gespreks- en zakenpartners in het buurland willen uitbreiden.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…