Dit is echter in strijd met internationale handelswetten en volgens EVO discriminerend voor de EU. EVO heeft Verkeer en Waterstaat en de Europese Commissie opgeroepen protest aan te tekenen. Protectionisme moet bestreden worden, aldus EVO. Het Kremlin denkt daar duidelijk anders over.
Rusland legt vrachtwagens tol op. De heffing ligt op 385 roebel (€8.50) per dag. De heffing geldt enkel voor niet-Russische nummerplaten, dus alleen buitenlandse ondernemers worden benadeeld.
Verder heeft de Russische douane een voorstel ingediend om invoer van zeecontainers op vrachtauto’s te verbieden. Het land houdt er geen rekening mee dat spoor in aangrenzende landen een andere breedte heeft, waardoor het geen serieus alternatief voor de weg is.
Het derde obstakel voor de vrachtwagen is het terugbrengen van douaneposten en douaniers rondom Moskou. Hierdoor ontstaan files rondom de grensovergangen die zorgen voor vertraging en lange wachttijden.
Uit een onderzoek van het World Economic Forum bleek eerder deze week dat Rusland een van de meest gesloten economieën ter wereld is.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…