Het DCV Aegir, genoemd naar een Noorse zeegod, is een enorm enkelromps vaartuig, dat complexe infrastructurele werken en pijpleidingprojecten in extreem diep water kan uitvoeren. Het heeft genoeg hefcapaciteit om vaste platforms in relatief ondiep water neer te zetten. Het schip is snel en groot genoeg om driehonderd personen comfortabel onder te brengen. Dit maakt de Aegir tot één van de capabelste en modernste schepen in zijn klasse.
Rotor
Rotor is een motorenfabrikant die speciale elektromotoren met IEC- en DIN-normen levert aan de industrie. Als wereldspeler in de scheepsbouw is Rotor bij alle classificatiebureaus ingeschreven. De firma kan complete aandrijfsystemen bouwen voor toepassingen als pompen, ventilatiesystemen, davits, kranen, havenuitrustingen, hydraulische systemen, compressoren en andere uitrustingsstukken. Rotor behoort tot de Regal Beloit ondernemingsgroep, één van de grootste motorenbouwers ter wereld.
Ankerlieren
Voor de ankerlieren worden Rotor-motoren van het type 5RN315L06 200kW IC410 gebruikt. Dit zijn driefase-motoren met een gietijzeren constructie, die alle ankerbewegingen van het schip zullen gaan verzorgen. De meerlieren voor de pontons krijgen de iets kleinere 5RN315L06 190kW IC410, maar dan wel met speciale rem- en regelsystemen.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…