ProRail en Heijmans plaatsen betonnen liggers spoorviaduct Den Bosch

Ondanks het tropische weer is het hijsen voorspoedig verlopen en maandagochtend konden de eerste treinen weer van het spoor gebruik maken.

Om de liggers op de 8 tot 9 meter hoge pijlers te plaatsen is gebruik gemaakt van één van de grootste mobiele kranen in Europa. Dankzij de inzet van deze kraan konden de liggers op locatie worden voorgebouwd en binnen 30 uur op hun plek worden gehesen. Hierdoor is de overlast voor het treinverkeer zeer beperkt gebleven. De komende maanden gaat de bouw van het nieuwe spoorviaduct in Den Bosch  weer verder.

Sporen in Den Bosch

Het project Sporen in Den Bosch zorgt ervoor dat de sporen in en rond ‘s-Hertogenbosch, alsmede het station, in 2014 klaar zijn voor meer treinen. Het treinverkeer van en naar Utrecht en Nijmegen rijdt straks over eigen sporen en kruist elkaar ongelijkvloers door extra sporen over de Dieze en een nieuwe fly-over.

De redactie

Recent Posts

Blog Rolf Elling: Zorg voor enige houvast

En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…

1 jaar ago

Hoogprecisiespecialist ziet vraag aantrekken en investeert in machinepark

Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…

1 jaar ago

Verhuizing vormt sluitstuk transitie Harry Hersbach Tools

Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…

1 jaar ago

Wereldwijde staalproductie nagenoeg gelijk

De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…

1 jaar ago

Stap voorwaarts voor Hoekman met vierde locatie

Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…

1 jaar ago

Nieuwe assemblagehal voor Wetech

Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…

1 jaar ago