Partnering en inkoopbeleid van bouwbedrijven onder de loep

Een gemiddeld bouwbedrijf geeft 70 tot 80 procent van haar omzet uit aan externe partijen in de bouwketen. Dat zijn aan de ene kant de opdrachtgevers en aan de andere kant (strategische) partners zoals constructeurs, architecten, onderaannemers en toeleveranciers. SPIN richt zich op de relaties tussen bouwbedrijven en hun partners/leveranciers in de keten en geeft zicht op de vraag hoe professioneel de inkooporganisatie is vergeleken bij die van andere bedrijven. De audit is ontwikkeld door PSIBouw, Universiteit Twente en Purspective. Bedrijven die meedoen aan SPIN blijven anoniem. De resultaten worden alleen gebruikt voor de benchmark strategische partnering en inkoop.

De redactie

Recent Posts

Blog Rolf Elling: Zorg voor enige houvast

En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…

1 jaar ago

Hoogprecisiespecialist ziet vraag aantrekken en investeert in machinepark

Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…

1 jaar ago

Verhuizing vormt sluitstuk transitie Harry Hersbach Tools

Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…

1 jaar ago

Wereldwijde staalproductie nagenoeg gelijk

De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…

1 jaar ago

Stap voorwaarts voor Hoekman met vierde locatie

Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…

1 jaar ago

Nieuwe assemblagehal voor Wetech

Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…

1 jaar ago