Een gemiddeld bouwbedrijf geeft 70 tot 80 procent van haar omzet uit aan externe partijen in de bouwketen. Dat zijn aan de ene kant de opdrachtgevers en aan de andere kant (strategische) partners zoals constructeurs, architecten, onderaannemers en toeleveranciers. SPIN richt zich op de relaties tussen bouwbedrijven en hun partners/leveranciers in de keten en geeft zicht op de vraag hoe professioneel de inkooporganisatie is vergeleken bij die van andere bedrijven. De audit is ontwikkeld door PSIBouw, Universiteit Twente en Purspective. Bedrijven die meedoen aan SPIN blijven anoniem. De resultaten worden alleen gebruikt voor de benchmark strategische partnering en inkoop.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…