Dit blijkt uit het BouwKennis Jaarrapport Nederland 2010/2011. Hoofdaannemers B&U bestellen gemiddeld 7 procent van hun materialen via websites en 23 procent via email. De telefoon en fax scoren onder deze marktpartij echter nog respectievelijk 27 en 21 procent.
Bij onderaannemers legt de telefoon het nipt af tegen het bestellen van materiaal tijdens het afhalen van producten. Onderaannemers bestellen slechts eenvijfde van hun materiaal online. Onder installateurs wordt ruim de helft van het materiaal online besteld. Dat komt waarschijnlijk doordat online bestellen via de webwinkel in de installatiesector eerder zijn intrede heeft gedaan.
Email maakt vooral een groei door onder hoofdaannemers B&U. Zij verwachten over twee jaar ruim 40 procent van hun materiaal via email te bestellen. Bij installateurs is dit 24 procent, bij onderaannemers 29 procent. Installateurs verwachten over twee jaar maar liefst 61 procent van hun materiaal via een website te bestellen.
Marktpartijen bestellen hun materiaal de komende jaren steeds vaker via websites en email. Dit heeft gevolgen voor de P van plaats in de marketingmix van toeleveranciers van bouwmaterialen. Een sterke online aanwezigheid, een functionele webwinkel, customer support en usability vormen de komende jaren een echte licence to deliver.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…