Deze investering van 9,2 miljoen euro van het Havenbedrijf Gent in samenwerking met ArcelorMittal Gent getuigt van een wederzijds vertrouwen in een lange en duurzame toekomst. Bovendien draagt dit bij tot duurzamer transport over het water en een vermindering van de CO2-uitstoot.
De nieuwe 220 meter lange kademuur aan het Kanaal Gent-Terneuzen wordt gebouwd ten zuiden van de huidige kademuur. Een deel dient voor de aanvoer van schroot dat gebruikt wordt bij de productie van staal. Een ander deel wordt gebruikt voor de afvoer van hoogoven- en staalslakken per binnen- en zeeschip. Hoogovenslak wordt voor de productie van cement aangewend. Staalslak wordt gebruikt voor waterbouwkundige werken of voor de duurzame verharding van parkeerterreinen, wegen, paden en opritten.
Het werk voor de nieuwe schroot- en slakkenkade start in het najaar van 2015 en worden tegen eind 2016 afgerond. Hierdoor kan het eerste schip er eind 2016 afmeren.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…