Stap voor stap wordt de ondernemer op weg geholpen met de concrete invulling van een dienstenconcept, dat niet alleen aansluit bij de behoeften van de klant, maar waarmee de ondernemer bovendien geld kan verdienen. Directeur Ruud van Enter van arbeidsmobiliteitbureau Enter@work, zag in de groeiende vergrijzing een kans om een nieuwe dienst te lanceren. ‘Je verwacht van een model een concurrentieanalyse en een overzicht van kansrijke segmenten. Verrassend was dat één van de adviezen was om samenwerkingsverbanden aan te gaan met andere bedrijven op de terreinen waar wij zelf de benodigde expertise missen.’
Het aanbieden van (nieuwe) diensten kan voor ondernemers leiden tot een intensievere relatie met hun klant, een hogere omzet en een beter rendement. Ondernemers worstelen echter vaak nog met een veelheid aan vragen ten aanzien van diensteninnovatie. Met de logische stappen van het Diensteninnovatie-model kan een ondernemer nieuwe kansen op dit gebied ontdekken en deze sneller, eerder en beter verzilveren. Jan-Willem Lut, directeur van Sercom Regeltechniek uit Lisse: ‘Deze stappen hebben mij gestimuleerd om met mijn eindgebruikers te gaan praten en met hen te sparren. Ik kreeg concrete hulpmiddelen om klantgesprekken te voeren, praktische ‘tips & tricks’. Als je diensteninnovatie serieus aanpakt, merk je dat je eigen klant een enorm krachtige inspiratiebron is voor de innovatie van je diensten.’
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…