Ongeveer vijfduizend kleine en middelgrote bedrijven in Nederland zijn lid van businessclubs in de Jupiler League. Netwerken is voor mkb-ondernemers de belangrijkste reden om geld te steken in een eerste divisieclub. Veelal zijn het ook persoonlijke motieven die een rol spelen, zoals de liefde voor de sport en een emotionele binding met de club, stad of regio. Mkb-ondernemers verwachten wel iets voor hun sponsorgelden terug. Goede netwerkfaciliteiten staan op nummer één. De sponsors verwachten verder nadrukkelijk een blijk van waardering voor hun bijdrage, waarbij het gaat om heel kleine dingen, zoals een wedstrijdverslag per e-mail.
Ook Go Ahead Eagles uit Deventer, dat op dit moment de zesde plek in de Jupiler League inneemt, kan rekenen op sponsoring vanuit het midden- en kleinbedrijf. (Foto: Vraag en Aanbod – Gerard ten Bulte)
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…