De nettowinst ging met bijna 13 procent omhoog naar ruim 1,16 miljard euro. In volume werd 3,2 procent meer afgezet waarmee Michelin beter presteerde dan de bandenmarkt als geheel.
Michelin had vooral een goed jaar bij de banden voor personen- en bestelauto’s. In Europa werd in dit segment een groei van 4 procent bij nieuwe auto’s en van 3 procent bij vervangende banden gerealiseerd. In het vierde kwartaal versnelde die groei echter aanzienlijk.
Bestuursvoorzitter Jean-Dominique Senard: “In 2015 zijn we geslaagd in de uitdaging om winstgevende groei te boeken en dankzij de kwaliteit van ons aanbod bij al onze activiteiten marktaandeel te winnen. Onze groei en onze rentabiliteit zijn belangrijk toegenomen. Voor 2016 en daarna zullen we onze inzet op vier terreinen versnellen: de kwaliteit van de dienstverlening aan onze klanten, vereenvoudiging van onze organisatie, uitbreiding van het digitale aanbod en verder verantwoordelijk maken van onze teams. De groep zit daarmee op het goede spoor.”
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…