Om het voorboren over te kunnen slaan heeft HECO aan de deeldraadschroef een speciale punt toegevoegd die het boorgat minimaal vergroot die het inschroefdraaimoment verkleint. De freesribben aan de punt en achter de schroefkern zorgen voor een voorbooreffect en verwijderen boormeel uit het werkstuk tijdens het inschroeven. Daarnaast zorgt de vertande HECO-plus schroefdraad voor een cilindrische boring, zodat een eenvoudige maar krachtige verbinding ontstaat. De schroefkop van de HECO-UFIX bevat freeseigenschappen waardoor de schroef volledig verzinkt en de schroef als het ware met het oppervlak samensmelt. De HECO-UFIX is de eerste schroef die gebruik maakt van het nieuw ontwikkelde aandrijfsysteem tussen bit en schroef, de HECO-Drive (HD20). De bit is afgestemd op het binnenprofiel van de aandrijving, waardoor de grip tussen schroefbit en schroef ontstaat. Doordat de nieuwe HECO drive een afgeleide van de torx-aandrijving is, kan de HECO-UFIX ook met een normale torx-aandrijving vastgeschroefd worden. De HECO-UFIX MDF-schroef is verkrijgbaar in de afmetingen 3,5/ 4,0/ 4,5 mm x 40/ 45/ 50/ 60 in blauwe verzinkt staal.
INFO: Jac. Lowie & Zoon bv, www.heco-schrauben.de
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…