De ijsafzetting die door het winterse weer op de trein ontstaat, moet regelmatig verwijderd worden. In de oorspronkelijke situatie werd dat gedaan door de trein in een verwarmde ruimte te rijden. Op die manier duurde het echter vijf kostbare uren voordat de trein weer kon rijden. Samen met haar Chinese distributiepartner ging Mark Climate Technology daarom op zoek naar een manier waarop dit sneller kon voor China Railways. Het ontdooien van de treinen gebeurt standaard in China om te voorkomen dat ze beschadigd raken of dat er loskomende ijsklompen voor ongevallen en storingen zorgen. Mark heeft hiervoor een veel snellere methode ontwikkeld. Door een rij Mark Föhn luchtverwarmers, die lucht van 60 graden onder hoge druk op de bevroren treinen blazen, worden deze razendsnel ontdooid. De levering bestond uit veertig stuks gasgestookte luchtverwarmers van het type Mark Föhn 270 met een luchtopbrengst van 0.000 m3/h en een nominaal vermogen van 280 kW. De beschikbare externe statische druk bedraagt 500 Pascal.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…