De gigantisch grote machine wordt in onderdelen vervoerd – sommige van die delen wegen alleen al 31 ton – en in de fabriek van Boessenkool op de definitieve bestemming geassembleerd. Het transport van alle delen van Rotterdam naar Almelo vraagt 12 vrachtwagens van het grootste formaat. Het gigatransport is in handen van Rensink uit Almelo.
‘Een van de onderdelen wordt zelfs getransporteerd zonder verpakking. Met verpakking zou dit onderdeel niet onder de viaducten door kunnen’, zegt Jan Bolk van Boessenkkool.
De Hankook carrouseldraaibank kan metalen werkstukken draaien en frezen met een diameter tot 5 meter en 4 meter hoog. De machine is gebouwd door Hankook uit Korea en wordt geleverd via BenderTechniek voor Machinefabriek Boessenkool in Almelo . Het transport vanuit Korea naar Almelo ging met het schip Al-bahia. ‘Vorige week zaterdag meerde het schip aan in Rotterdam en de douane geeft – als alles volgens plan verloopt – het ‘pakket’ vrijdag vrij’, vertelt Bolk. Daarna zal het maandagavond in opdracht van BenderTechniek onder politiebegeleiding door Rensink Almelo wordt getransporteerd naar Boessenkool in Almelo.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…