CGI, ook wel GGV of grijs gietijzer vermiculair genoemd, is een materiaal dat voldoet aan de toenemende eisen voor sterkte en gewichtsreductie en toch redelijk bewerkbaar is. Hierdoor is CGI is zeer geschikt voor het produceren van motoren, waar lichtere en sterkere materialen nodig zijn die meer vermogen kunnen absorberen.
In deze sector zijn fabrikanten als Audi, BMW, Cummins, PACCAR (DAF), Ford, Jaguar, Rolls-Royce, GM / Opel, Suzuki en Aston Martin steeds meer gefocust op het gebruik van CGI als basis voor hun high-performance en dieselmotoren. Alleen al het gewicht van het motorblok kan met ca. 20 procent worden gereduceerd vergeleken met een blok vervaardigd uit grijs gietijzer. Maar ook in cilinderkoppen en remschijven vindt CGI zijn bestemming. Daarnaast groeit het gebruik van CGI in andere sectoren.
Het onderzoek van Magistor en Greenleaf komt voort uit de praktijk, waarin zij ervaren dat de bewerking van CGI zorgt voor vragen en dat er een grote behoefte is aan verdere optimalisatie van dit proces in hun organisatie.
Bedrijven die deze stap samen met hen willen zetten, kunnen contact opnemen met Magistor.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…