aan de typische vereisten van transporttoepassingen. Bovendien zijn ze makkelijk te
onderhouden. De indeling van deLogiDrive aandrijvingen maken een snellere keuze van de geschikte
aandrijving voor een bepaalde toepassing mogelijk, want de keuze wordt beperkt tot enkele mogelijkheden. IE4 synchrone motoren met een nominaal vermogen van 1,1 kW, 1,5 kW en 2,2 kW worden gecombineerd mettweetraps conische tandwielen voor snelheden van 0-565 rpm (maat 1) of 0-482 rpm (maat 2 en 3). De transmissie kan continu variëren tussen 1 en 500. De frequentieregelaars op de transportband bevinden zich vlakbij de motor en zorgen zo voor een optimale bereikbaarheid. Ze beschikken ook over een hoofdschakelaar waarmee ze losgekoppeld kunnen worden van de installatie en een richtingsschakelaar voor de plaatselijke instellingen. De LogiDrive systemen kunnen ingezet worden bij horizontale of hellende transportbanden. Ze integreren de veiligheidsfuncties STOen SS1 volgens DIN EN 61800-5-2 en DIN EN 60204-1. De motoren zijn voorzien van een hoog overbelastingsvermogen. Het systeem is volledig modulair: alle componenten kunnen afzonderlijk worden bediend. Dit vermindert de onderhouds- en reparatiekosten. Nord integreert alle gangbare veldbussystemen en Industrial Ethernet-interfacesdirect in de AC-vector aandrijving. De LogiDrive systemen staanwereldwijd garant voor betrouwbare prestaties en zijngeschikt voor 50 Hz en 60 Hz AC frequenties.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…