Deze is verkrijgbaar voor een slag tot en met 2.000 mm. Daarbij is niet alleen het dragermateriaal van CFK gemaakt, maar de gehele rail. Daardoor is het systeem, bestaande uit een rail en een slede, tot wel 40 procent lichter dan een systeem met een aluminium rail, en zelfs 60 procent lichter dan een systeem met een stalen rail. Deze gewichtsbesparing kan de gebruiker veel geld besparen, met name in de luchtvaart- en automobielindustrie. Andere branches, waarbij hoge dynamische bewegingen een rol spelen, zoals de robotica, maken ook steeds meer gebruik van de gewichtsvoordelen van CKF-componenten. Aangezien Igus al meer dan tien jaar assen van koolstofmateriaal aanbiedt, heeft de kunststofexpert al veel testen uitgevoerd en ervaringen opgedaan.
INFO: Igus, www.igus.nl
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…