Stabilisatorstangen vormen een belangrijke bouwcomponent voor auto’s en vrachtwagens.
De markt dicteert steeds lichtere en rigidere stabilisatorstangen die steeds hogere torsiebelastingen aankunnen. Hiervoor heeft het hiervoor genoemde consortium de productiemethode doorontwikkeld tot een flexibel en productief machineconcept dat torsiestabilisatoren kan produceren met steeds dunnere buiswanden aan steeds hogere sterkteniveaus. Tegelijk is rekening gehouden met kortere ontwikkelingscycli en kleinere productiebatches.
Seriematig bewerken van stabilisatorstangen leidt hierdoor tot een stabiel product dat beduidend minder onderhevig is aan materiaalmoeheid. Ook niet-zichtbare lasnaden bij voorgeharde stalen pijpen kunnen dankzij de SND40 getraceerd worden, zoals deze video duidelijk maakt.
Het verbinden, interlinken en automatiseren van de verschillende modules van dit productiesysteem laat duidelijk een verhoging in productiviteit zien. Tegelijkertijd is deze toepassing een mooi voorbeeld van Industry 4.0 ‘networked manufacturing’.
TSB Bescom adviseert en levert oplossingen voor lasnaad- en dubbele plaatdetectie van Roland Electronic aan de metaalverwerkende industrie in België en Nederland
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…