Het bedrijf, ook eigenaar van de hoogovens en staalfabrieken in Velsen, heeft vooral last van de invoer van goedkoop staal uit China en daarnaast van de hoge energiekosten. Maar die problemen kunnen ook Jaguar Land Rover als belangrijke afnemer van Tata Steel in gevaar brengen. De vakbonden van JLR hebben daarom Cyrus Mistry, bestuursvoorzitter van Tata, gevraagd om op korte termijn duidelijkheid te scheppen en ook de garantie te geven dat Jaguar en Land Rover nog altijd Brits staal ‘uit eigen huis’ kunnen gebruiken. “Als autowerkers weten we dat onze industrie zwaar afhankelijk is van staal om onderdelen en auto’s in Groot-Brittannië te kunnen bouwen. De Britse fabrieken produceren met onze Tata collega’s het beste staal van de wereld en we zijn er trots op dat we dat in onze auto’s kunnen gebruiken,” staat in de brief aan Mistry.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…