Is de SmartCube de gamechanger in de industrie?

Nog los van het elektrisch rijden, zijn er twee zaken die een stempel op de huidige automobielindustrie drukken. Er komen steeds méér modellen en deze volgen elkaar sneller op. Tegelijk zoeken de fabrikanten naar middelen om de productie zo lean als mogelijk te maken. Filip Dehing, business unit manager RapidFit+ bij Materialise, zette tijdens Materialise World Summit onlangs uiteen hoe 3D-printen hierin een rol speelt. Niet de onderdelen worden geprint, wel opspanmiddelen voor de prototype ontwikkeling. ‘De auto-industrie moet sneller nieuwe modellen op de markt brengen en wil goedkoper zijn.’ Daarnaast 3D-print Materialise veel hulpmiddelen voor de assemblage-afdelingen.

Lees verder:  ‘We maken wijzigingen snel en goedkoop realiseerbaar’

Franc Coenen

Recent Posts

Blog Rolf Elling: Zorg voor enige houvast

En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…

1 jaar ago

Hoogprecisiespecialist ziet vraag aantrekken en investeert in machinepark

Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…

1 jaar ago

Verhuizing vormt sluitstuk transitie Harry Hersbach Tools

Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…

1 jaar ago

Wereldwijde staalproductie nagenoeg gelijk

De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…

1 jaar ago

Stap voorwaarts voor Hoekman met vierde locatie

Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…

1 jaar ago

Nieuwe assemblagehal voor Wetech

Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…

1 jaar ago