Het totale volume in de transport- en logistieksector daalt dit jaar naar verwachting met ruim 1 procent, maar de verschillen zijn aanzienlijk. Terwijl het wegvoer een moeilijk jaar doormaakt, houdt de logistieke dienstverlening de sectoromzet overeind.
Ook op langere termijn is (hoogwaardige) logistieke dienstverlening een groeimotor van de sector. Het gaat hier dan om terminalactiviteiten, expeditie, warehousing, maar vooral om ‘value added logistics’. Steeds meer traditionele transporteurs ontwikkelen zich tot bredere en geïntegreerde logistieke dienstverlener waarmee een hoger rendement kan worden behaald. Duidelijk is dat de sector met de logistieke groei opschuift richting de groothandel en dat zich steeds meer gemengde bedrijven ontwikkelen.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…