Bij business-to-business-modebedrijven en in de sector containers en verpakkingen is een webshop meer gemeengoed. Van de industriële bedrijven die geen webshop hebben, geeft 40 procent wel aan in een nieuwe e-commerce-oplossing te willen investeren.
“In de industriesector hebben bedrijven vaak een verkeerd beeld van e-commerce”, zegt Michiel Schipperus, CEO van Sana. “Ondernemingen zeggen bijvoorbeeld dat klanten niet online willen kopen, maar persoonlijk advies willen. Maar als je het de klanten zelf vraagt, geven ze aan dat ze zo efficiënt mogelijk willen bestellen en dat graag online willen doen.”
Industriële bedrijven die wél voor een webshop kiezen, willen in de eerste plaats dat deze gebruiksvriendelijk is. In de tweede plaats moet een webshop het salesproces versnellen en de omzet vergroten. “Bedrijven zien in dat een webshop er in de eerste plaats is voor hun klanten,” zegt Schipperus, “maar natuurlijk moet de investering wel worden terugverdiend.”
Sectoren met de meeste webshops:
1. Huishoudelijke artikelen & meubelen (86%)
2. Mode & kleding (75%)
3. Containers & verpakkingen / Levensmiddelen (67%)
4. Gezondheidszorg / Vrijetijdssector (63%)
5. Automotive & onderdelen (60%)
12. Bouwmaterialen & Industrials (36%)
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…