Inbound Marketing voor de industrie: informeren, inspireren en/of amuseren

Dankzij internet en Google wordt marketing anders: omdat de meeste koopprocessen bij Google beginnen, wordt het steeds belangrijker om daar goed vindbaar te zijn. Het grootste deel van het koopproces voltrekt zich zelf al online tegenwoordig. Zorgen voor een goede vindbaarheid op internet heet ‘Inbound Marketing’, dat is marketing vanuit een nieuwe visie, namelijk dat je mensen aantrekt omdat je ze informeert, inspireert en/of amuseert.

NIMA  

Op maandag 6 oktober begint om die reden in een serie van vijf bijeenkomsten de Opleiding Inbound Marketing voor bouw en industrie, geaccrediteerd door het NIMA. Je doorloopt daarbij de volgende stappen:

  • Inspireren: gevonden worden – online en fysiek o.a. via blogs, social media, SEO en events
  • Activeren: expertimago ontwikkelen – online community opbouwen, interactie genereren
  • Converteren: klanten maken – contacten analyseren, op maat opvolgen en bedienen

De opleiding bestaat uit vijf masterclasses (6, 13 oktober en 3, 10 en 17 november) van ieder drie uur met de volgende thema’s: introductie inbound marketing, thought leadership, content marketing, bloggen en social media marketing. Elke les start met een theoretische inleiding door Edwin Vlems, een van de meest gelezen bloggers van Marketingfacts . Edwin is marketingmanager van de metaalgroothandel MCB, register marketeer en één van de meest actieve uitdragers van de inbound marketing gedachte: zowel nationaal als internationaal is hij een veelgevraagd spreker. Daarna volgt een case van een B2B bedrijf die de theorie al succesvol toepast in de praktijk: hoe hebben zij dit aangepakt, wat was het effect en wat zijn hun lessons learned? Hierna gaat iedere deelnemer met zijn eigen praktijk aan de slag onder leiding van de sprekers.

Lezers van Vraag en Aanbod krijgen 35 procent korting, bij het aanmelden dienen ze daarvoor de code mcb2b14bladen in te vullen.

Meldt je aan via de website van www.inboundindustry.nl en met de code mcb2b14bladen

De redactie

Recent Posts

Blog Rolf Elling: Zorg voor enige houvast

En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…

1 jaar ago

Hoogprecisiespecialist ziet vraag aantrekken en investeert in machinepark

Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…

1 jaar ago

Verhuizing vormt sluitstuk transitie Harry Hersbach Tools

Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…

1 jaar ago

Wereldwijde staalproductie nagenoeg gelijk

De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…

1 jaar ago

Stap voorwaarts voor Hoekman met vierde locatie

Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…

1 jaar ago

Nieuwe assemblagehal voor Wetech

Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…

1 jaar ago