Directeur/eigenaar Gerard ter Brugge van HST heeft ervoor gekozen de chauffeurs intern op te leiden, omdat hij twintig chauffeurs nodig heeft die hij op de reguliere arbeidsmarkt maar moeilijk kan vinden. Bovendien vindt Ter Brugge dat de bestaande opleidingen te weinig gekwalificeerde chauffeurs afleveren. ‘Wij willen ons onderscheiden met kwaliteit van de dienstverlening en daarvoor heb ik goede en gemotiveerde vakmensen nodig’, zegt hij. ‘De leeftijd doet daarbij minder ter zake. Jonge chauffeurs zijn het goedkoopst, maar onze opleiding staat ook open voor veertig-plussers. De maximum leeftijd is 45 jaar.’
Gerben Kuitert
Meer over dit onderwerp in het volgende nummer (week 35) van Vraag en Aanbod.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…