Holle heipaal spaart kosten en milieu

De holle heipaal wordt voor het eerst toegepast bij de aanleg van de nieuwe N210. De provinciale weg tussen Krimpen aan den IJssel en Bergambacht wordt momenteel door Ballast Nedam Infra nieuw aangelegd en daarbij fungeert de bestaande N210 als transportroute. Door het zware bouwverkeer zou de oude weg echter kunnen verzakken. Daarom besloot Zuid-Holland materieel boven 50 ton gewicht te weren. Zodoende kon de beoogde 80 tons heistelling niet worden ingezet en moest het bouwbedrijf een alternatief zoeken. De holle heipalen in het N210-project worden met een 50 tons heistelling geplaatst op deeltrajecten waar zware heipalen nodig zijn, maar geen zwaardere heistelling mag komen.

Meer over dit onderwerp in het volgende nummer (week 14) van Vraag en Aanbod.

De redactie

Recent Posts

Blog Rolf Elling: Zorg voor enige houvast

En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…

1 jaar ago

Hoogprecisiespecialist ziet vraag aantrekken en investeert in machinepark

Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…

1 jaar ago

Verhuizing vormt sluitstuk transitie Harry Hersbach Tools

Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…

1 jaar ago

Wereldwijde staalproductie nagenoeg gelijk

De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…

1 jaar ago

Stap voorwaarts voor Hoekman met vierde locatie

Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…

1 jaar ago

Nieuwe assemblagehal voor Wetech

Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…

1 jaar ago