De gemeente Heerhugowaard is hiermee een koploper met deze milieuvriendelijke variant. Wijma Kampen levert en produceert de Azobé vangrail met FSC-label in opdracht van Ballast Nedam Infra Noord West. Enige jaren geleden is er al een hardhouten geleiderail ontwikkeld, in samenwerking met onder andere Rijkswaterstaat, Centrum Hout en de TU Delft als een duurzaam alternatief voor stalen geleiderails langs snelwegen. De nu ontwikkelde en geteste slankere uitvoering van Wijma is een ecologisch verantwoorde en een economisch haalbaar vervolg daarop.
De oplevering werd feestelijk gevierd. Er werden speeches gehouden door wethouder Kwint van de gemeente Heerhugowaard, H. de Lang van TÜV Rheinland TNO Automotive Int. dat de testen heeft uitgevoerd, en door Ad Wesselink van Wijma Kampen. De oplevering werd gedaan met een toast door wethouder G. Baijards van de gemeente Heerhugowaard.
Het vervoer naar de spooronderdoorgang per elektrische auto’s benadrukte het milieuvriendelijke karakter van Heerhugowaard. Wethouder Baijards toastte op de houten geleiderail met een glas champagne. Naast de geleiderail is een boom gepland. Iedereen is ervan overtuigd dat de fraaie ‘juweel van een rail’ in de nabije toekomst meer en meer te zien valt langs de Nederlandse wegen.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…