De prefab elementen zijn door de fabrikant voorzien van ingestorte spoorgoten, die aan minimale toleranties moeten voldoen. Na het speciaal transport worden de zware platen (variërend van 37 tot 120 ton gewicht) met behulp van een 200 tons hydraulisch hefsysteem door MNO Vervat gemonteerd.
Om het treinverkeer niet te hinderen, vinden het railtransport en de montage in de weekeinden plaats. De buitendienststellingen zorgen voor extra planningsdruk.
De nieuwe tunnel zal Amsterdam Noord met de binnenstad verbinden en tegelijk de verkeersveiligheid voor voetgangers en fietsers verbeteren. Dagelijks zullen naar verwachting vijftienduizend fietsers de 110 meter lange tunnel (b x h = 10 x 3 meter) gebruiken. Najaar 2012 moet de passage gereed zijn
Haitsma Beton produceert de platen in opdracht van MNO Vervat, dat de ruw-, spoor- en afbouw verzorgt. Het gaat om negen perronplaten (gemiddeld 11,6 meter lang en variërend in breedte van 2,85 tot 4 meter en in gewicht van 37 tot 50 ton) en acht spoorplaten van 11,6 meter lengte, die verschillen in breedte (3,7 tot 5,21 meter) en gewicht (92 tot 120 ton).
Volgens planning worden de laatste twee platen in week 35 geleverd en gemonteerd.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…