Hiervoor hebben BVG en VDL Bus & Coach een raamcontract afgesloten met de optie om twee jaar te verlengen. Dit is de grootste opdracht ooit voor VDL Bus & Coach Deutschland. Bij de VDL-bussen met een lichtgewichtconstructie ligt de focus op vermindering van het brandstofverbruik en de daaruit voortvloeiende emissiereductie. Daarbij voldoen de bussen uiteraard nog steeds aan de hoogste veiligheidsnormen. De Citea LLE heeft een eigengewicht van circa 9 ton en verbruikt volgens de eigen ervaringen van BVG tot 20 procent minder diesel dan vergelijkbare producten en stoot per jaar, per voertuig zo’n 18 ton minder schadelijke stoffen uit. De combinatie VDL Citea LLE Euro 6 en een verbruiksreductie van 20 procent zorgt er bovendien voor dat de emissie van stikstofoxiden met 95 procent vermindert. De Citea voldoet daarmee aan de verwachtingen die aan voertuigen met hybridetechniek gesteld worden, zonder dat hogere kosten voor deze techniek en bijvoorbeeld voor werkplaatsen en infrastructuur moeten worden gemaakt.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…