Het transport is met twee dagen vertraagd omdat de douane niet op tijd de nodige papieren had. De planning was maandagavond, maar nu rijden de resterende 9 trucks vanavond rond 8 uur uur via een speciaaltransport naar Machinefabriek Boessenkool in Almelo
Jan Bolk van de Boessenkool die met een van de vrachtwagens meerijdt kijk z’n ogen uit. Terwijl felblauwe straddlecarriers containers van de kade wegrijden, stopt de kraanmachinist even met het lossen van een binnenvaartschip en zet het gereedstaande 38 ton zware Boessenkool transport in een keer recht op de vrachtwagen.
De door Hankook uit Korea gebouwde carrouseldraaibank was vorige week al in Rotterdam gelost. Op de Maasvlakte is altijd wat te doen grapt chauffeur Gerhard van der Holst van transporteur Rensink, ook uit Almelo. Totaal zijn er 12 vrachtwagens nodig om de draaibank in Almelo te laten geraken vertelt hij. Eenmaal in elkaar is de draaibank 10 meter diep, 12 meter hoog en 15 meter breed. De complete machine weegt 280 ton en kan metalen werkstukken aan tot een doorsnee van 5 m en een hoogte van 4 m.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…