Steeds meer overheden en bedrijven kiezen voor hout- en papierproducten met het FSC-label, en niet zonder resultaat. Uit een recente marktstudie blijkt dat naar schatting al 13 procent van de houtinvoer naar België afkomstig is uit FSC-gecertificeerde bossen.
Om de bekendheid van het label verder te vergroten, komt er nu voor het eerst een grootschalige publiekscampagne. ‘Het FSC-label begint al bekend te worden bij het grote publiek, maar er is zeker nog veel werk voor de boeg. Met deze campagne hopen we de bekendheid van het label verder te stimuleren en particulieren ook aan te zetten tot een verantwoorde keuze bij hun aankopen van hout- en papierproducten’, aldus Maarten Debecker, van FSC België.
De campagne is een ontwerp van communicatiebureau Cayman, die zelf ook FSC gecertificeerd zijn en met volle overgave in dit project gestapt zijn.
De FSC campagne zal in de loop van 2009 te zien zijn bij een groot aantal verkooppunten van diverse grote retailers en doe-het-zelfzaken. Ook de gecertificeerde bedrijven (ongeveer 350 ondernemingen uit de hout- en papiersector) krijgen het campagnemateriaal ter beschikking.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…