Het systeem kan het volledige end-of-line proces van de productiefabriek in één keer automatiseren of, als het om een ideale oplossing voor de toekomst gaat, worden beperkt tot bepaalde delen ervan. In dat geval kan het systeem op elk moment zonder veel extra kosten of moeite worden uitgebreid en aangevuld. Bovendien kunnen de systemen met een minimale verstoring worden geïmplementeerd, vaak terwijl de productie nog gewoon draait.
Stel niet uit!
Belangrijke beslissingen die veel voordeel en concurrentiekracht opleveren, worden echter soms uitgesteld, omdat ze te moeilijk of radicaal lijken. Er ontstaan vragen. Welke investering staat de begroting toe? Wat is de beste oplossing voor de hele fabriek en zal die nog steeds voldoende zijn over een paar jaar?
Het begint misschien met een dringende behoefte aan een nieuwe rekfoliewikkelaar of palletiseermachine of de wens om minimaal één functie in het magazijn te automatiseren. Of misschien komt het allemaal tegelijk, maar staat de begroting dit niet in één jaar toe.
Iedereen met ervaring op het gebied van fabriekslogistiek weet dat er vaak veel mensen bij betrokken zijn met verschillende meningen over of, wanneer of waar er in verbeteringen moet worden geïnvesteerd. De Freeway-technologie van Elettric 80 staat bedrijven toe om één stap per keer te nemen, ongeacht waar ze willen starten. Bovendien is er tijd voor evaluatie.
Goed denkwerk
‘Goed denkwerk voorafgaand aan de eerste aanschaf wordt later echter beloond, aangezien het kiezen van de beste optie voor de specifieke fabriek de latere uitbreiding zal vereenvoudigen’, aldus een woordvoerder van het bedrijf. ‘Er zijn een groot aantal machines die bij verschillende eisen passen en de technici van Elettric 80 zorgen ervoor dat hun klanten het meeste uit hun investering halen. Nieuwe onderdelen integreren perfect met bestaande onderdelen, aangezien de groep van Elettric 80, vanuit onze productiefabriek in Italië, alle uitrusting zelf ontwerpt en levert. Dit waarborgt, ook in de toekomst, een perfecte compatibiliteit tussen de palletiseermachines, rekfoliewikkelaars en Laser Guided Vehicles (LGV’s) voor het transport van goederen op pallets binnen het magazijn’. De voertuigen kunnen, net als het Warehouse Management System, opnieuw worden geprogrammeerd, zodat de materiaalverwerking in nieuwe gebieden van de fabriek of nieuwe taken binnen het originele gebied worden meegenomen.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…