In de auto-industrie worden grote uitdagingen op het vlak van metaaltrekken gesteld. Wegens de emissienormen en de eisen op het vlak van veiligheid van de inzittenden in een auto, moeten de voertuigen steeds lichter, maar gelijktijdig ook steeds stabieler worden gemaakt. Volgens de marktonderzoekers van Ducker Worldwide zal het aandeel van staal met hoge sterkte (AHSS of Advanced High Strength Steel) in een auto daarbij van 68 kg in 2009 tot 204 kg in 2020 stijgen.
Deze ontwikkeling vereist op haar beurt de toepassing van geoptimaliseerde oppervlakteoplossingen voor werktuigen die steeds meer zullen worden blootgesteld aan abrasieve en adhesieve slijtage bij het trekken van AHSS en die op bepaalde plaatsen (stralen of trekstangen) zwaarder zullen worden belast. Dit zal uiteindelijk onder meer tot afval en meer stilstandtijd van de productielijn leiden.
Oerlikon Balzers ontwikkelde specifiek voor dit soort taken een coating.
Lees verder: ‘In sommige gevallen kan een besparing van 86 procent op de productiekosten worden gerealiseerd’
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…