Alle veerdiensten over het Kanaal zijn sinds dinsdagavond gestremd nadat Franse vissers de havens van Calais, Boulogne en later ook Duinkerken hebben geblokkeerd. Door de blokkade staan aan beide kanten van het Kanaal lange rijen vrachtwagens.
Deze drastische actievorm dupeert veel partijen, vooral het bedrijfsleven, en druist bovendien regelrecht in tegen het beginsel van vrij verkeer van goederen en personen binnen de Europese Unie. In de Interne Markt Raad van 18 mei 1998 is een resolutie aangenomen die voorziet in een interventiemechanisme zodra het vrij verkeer van goederen in het geding komt. De Europese Commissie kan in dit geval aan Frankrijk vragen welke maatregelen het neemt om de blokkades op te heffen. EVO en TLN willen dat de Commissie van die mogelijkheid gebruik maakt.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…