In eerste instantie wordt het volledige draagvermogen van de brug bij de universiteit getest om de veiligheid en functionaliteit te waarborgen. De test zal onder leiding staan van Imperial College London. De brug verblijft na de eerste constructietest, die ongeveer een maand duurt, nog twee maanden op de campus.
Universiteit Twente werkt in deze periode actief samen met MX3D, Autodesk en Arup bij het ontwerpen, ontwikkelen en testen van het permanente sensornetwerk dat op de brug wordt geïnstalleerd. MX3D en Autodesk moedigen creatieve en baanbrekende ideeën voor verschillende aspecten van het sensornetwerk ten zeerste aan. Daarbij denkt men aan ideeën over de soorten sensoren die in het netwerk kunnen worden opgenomen, veilige en vandalismebestendige sensoren, gegevensverzameling/communicatie/analyses, enz.
Foto: MX3D
De brug wordt volgens plan begin 2020 op zijn permanente locatie in Amsterdam geplaatst over een van de oudste en bekendste kanalen in het centrum: de Oudezijds Achterburgwal. De brug weegt zes ton en is twaalf meter lang. Voor de brug werd baanbrekende robottechnologie voor 3D-printen toegepast. Naast de revolutionaire productiemethode valt de brug op door een innovatief ontwerpproces.
De MX3D metalen voetgangersbrug was te zien op de Dutch Design Week en won daar de publieksprijs van de Dutch Design Awards 2018.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…