De Boer Snijbedrijf heeft daarvoor diverse onderdelen op maat gesneden. Deze delen zijn weer aan elkaar gelast en vormen zo het bulbframe, dat is het contragewicht van het zeiljacht. Dit bulbframe wordt in een gietmal gehangen en omgoten met lood.
Daarna wordt het 46 ton zware bulbframe met bouten aan de kielvin bevestigd en zorgt zo voor de stabiliteit van het schip. Het bulbframe, de hydraulische kiel en eventuele andere speciale werktuigbouwkundige constructies worden overgebracht naar de jachtbouwer die het schip verder afbouwt.
De Boer Snijbedrijf heeft de snijwerkzaamheden voor het bulbframe uitgevoerd in opdracht van Frans Brandjes Engineering uit Uitgeest. Frans Brandjes Engineering is een vooraanstaand werktuigkundig ontwerpbureau dat is gespecialiseerd in complexe mechanische constructies, onder andere voor de jachtbouw.
Wanneer dit schip een haven wil binnenlopen, kan door het intrekken van de kiel de diepgang van het schip aanzienlijk worden verminderd. Deze door Frans Brandjes ontworpen en gepatenteerde hefkiel is speling- en rammelvrij.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…