‘Dok 7′ meet maar liefst 405 bij 90 meter. Een mammoetdok, dat Keppel Verolme in de loop der jaren veel werk heeft opgeleverd, met name uit de offshore sector. Die markt gaat al een tijdje niet goed; reden dat het Singaporese moederbedrijf Keppel wereldwijd meerdere scheepswerven afstoot. En ook Damen leidt onder de malaise in deze industrie. De 150 banen die worden geschrapt bij bedrijfsonderdelen Shiprepair Rotterdam, Shiprepair Van Brink en Shiprepair Vlissingen zijn nodig vanwege aanhoudende verslechterde marktomstandigheden in de offshore.
Volgens ingewijden is het mammoetdok voor Damen de reden om het eveneens noodlijdende Keppel Verolme toch over te nemen. Het dok is namelijik ook geschik voor cruiseschepen: een markt waar wel werk in is.
Overigens zijn de harde maatregelen bij Keppel Verolme al genomen: vorig jaar zijn 96 van de 350 personeelsleden ontslagen. Damen heeft op zijn beurt niet alleen in Nederland gereorganiseerd. In Roemenië, Frankrijk, China, Singapore en Vietnam zijn enkele honderden arbeidsplaatsen verdwenen.
De overname moet in het tweede kwartaal worden afgerond. Financiële gegevens zijn niet bekendgemaakt.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…